Ik ben Jip
Ik ben Janneke
En we wonen naast elkaar
Hij heet Jip
Zij heet Janneke
En we spelen soms bij hem en soms bij haar
We spelen in het huis van mijn mama deze keer
We kunnen niet naar buiten want het is zo'n lelijk weer
Kom dan Jip
Kom dan Janneke
We dansen op de bank op en neer
Héél stout!
Dit liedje klonk de voorbij twee weken dagelijks in onze klas.
Luister gerust via onderstaande link nog even samen met je kleuter!
En zo kwamen we alles te weten over de twee dikke vrienden Jip en Janneke, en al hun knotsgekke avonturen. Dagelijks luisterden we naar de verhalen en ook in onze hoeken gingen we volop aan de slag.
Omgekeerd tekenen onder de bank
We hadden een luisterhoek waar we naar liedjes luisterden
We leerden om QR-codes te scannen.
En konden zo, naast alle mooie boeken, ook naar
digitale verhalen luisteren in onze boekenhoek.
Knipoefening - Jip en Janneke in de regen
Prikken van een rondje
Knutselen van een Jip en/ of Janneke
Onze winkel kreeg afspraken
Getallenrace
Herkennen van hoeveelheden op het zicht (tot 6)
We probeerden van Jip's tuin in Janneke's tuin te raken...
Maar dat bleek niet zo makkelijk te zijn.
We introduceerden de 'complimenten-paraplu'
En leerden elkaar zo een complimentje te geven.
Ons hartje werd heeeeeelemaal warm vanbinnen
Ook samenwerken stond centraal tijdens dit thema.
Zo maakten we met onze hele klas een groepswerk.
Elk van ons nam een onderdeeltje op zich om tot een mooi
'onvoorspelbaar krachtig'
eindresultaat komen.
We maakten een moeilijke matrix met hoeveelheden tot 6
We speelden een schaduwspel met onze Beebot.
Nog even leren om verder te programmeren.
Ons poppenhuis werd het huis van Jip en Janneke
Onze juf en juf Nancy speelden samen een schimmenspel van Jip en Janneke
En we bouwden samen een mooi huis voor Jip en Janneke met onze lego
Tot slot hielden we een heus Jip en Jannekes-feestje in de klas en
maakten we heerlijke spaghetti klaar.
Smullen maar!
En tot slot:
een groepsfoto van onze klas
Op naar ons volgende avontuur!